logo bazy Inspec / EBSCO

LitBase, baza literatury światowej, która zawiera ponad 600 wiodących czasopism i magazynów pełnotekstowych, z których wiele jest recenzowanych. LitBase zapewnia również dostęp do ponad 425 000 źródeł podstawowych i ponad 100 000 źródeł wtórnych i referencyjnych, co czyni ją nieocenionym narzędziem do badań nad literaturą i świetnym miejscem dla studentów do rozpoczęcia swoich badań.

LitBase obejmuje: wywiady z autorami, biografie, twórczą literaturę faktu, krytykę literacką, wiersze, recenzje poezji, skrypty, opowiadania od czasów starożytnych do XXI wieku, w tym dzieła kultury wysokiej, które nie powstały na Zachodzie.

Dostęp do bazy na platformie EBSCO, którą odnaleźć można w wyszukiwarce e-źródeł
Pełną listę tytułów dostępnych w LitBase Excel 
Pełna lista tematów objętych LitBase Excel

Instrukcja (film)
Dostęp potrwa do 17 maja 2025 r.


ebscoZapraszamy do korzystania z bazy Mathematics Source, znajdującej się na platformie EBSCO w dostępie testowym. Baza zawiera ponad 800 czasopism w wersji pełnotekstowej, w tym 809 recenzowanych i 509 bez embarga na czas publikacji. To także 643 tytuły czasopism indeksowanych w Web of Science lub Scopus. Dostęp testowy do 30 czerwca br. poprzez wyszukiwarkę e-źródeł (link). Znajdź Mathematics Source na platformie EBSCO (Instrukcja)

 


Lista czasopism
(Excel)
Lista tematów
(Excel)

Mathematics Source – Twoje centrum wiedzy matematycznej | Szkolenie dla UŻYTKOWNIKÓW 7 maja | godz.: 11:30-12:15 (Rejestracja).


 

clinicalkeyClinicalKey Student: interaktywna platforma edukacyjna zapewniająca dostęp do artykułów z czasopism medycznych, rozdziałów z recenzowanych monografii, clinical overviews (streszczeń do szybkiej diagnozy), ulotek dla pacjentów oraz filmów ukazujących procedury wykonywania czynności medycznych wraz z tekstowymi instrukcjami i poglądowymi zdjęciami.

ClinicalKey - Lead with Answers : stanowi źródło najnowszych informacji z różnych specjalizacji medycyny i nauk o zdrowiu. Zapewnia dostęp do pełnych publikacji encyklopedycznych i czasopism, monografii, informacji o lekach, filmów, wytycznych dotyczących praktyki lekarskiej, etc. Zasoby cyfrowe tej bazy obejmują najbardziej znane publikacje medyczne wydawnictwa Elsevier oraz najważniejsze czasopisma branżowe, w tym „The Lancet”.
Aby skorzystać z baz należy posiadać / założyć indywidualne konto z domeny uws.edu.pl


 

Osmosis jest innowacyjną platformą edukacyjną dedykowaną studentom uczelni medycznych. Prezentuje łatwe do zrozumienia filmy i grafiki. Platforma poprzez swoją prostą wizualizację skomplikowanych zagadnień medycznych, grafik czy schematów wyjaśnia zagadnienia, których studenci uczą się na zajęciach. Ponadto wykorzystuje naukę o uczeniu się, w tym również tworzenie treści i projektowanie multimedialne, aby zaprezentować złożony materiał, w jak najprostszej i łatwej do przyswojenia treści.
Baza zawiera m.in.: ponad 2 000 krótkich filmów; obszerne notatki dotyczące patologii i fizjologii; ponad 8 000 pytań ze szczegółowymi wyjaśnieniami odpowiedzi; ponad 16 000 fiszek.
Aby skorzystać z bazy : 
Załóż konto, używając adresu e-mail z domeny @uws.edu.pl i korzystaj online;
Pobierz bezpłatną aplikację (dedykowane dla iOS, Android)
Dostęp aktywny do 30 czerwca br.  (link)


complete anatomyComplete Anatomy to platforma dostępna jest w postaci aplikacji do pobrania i zainstalowania na różnych urządzeniach. Korzystanie z atlasu anatomicznego 3D oraz innych zasobów platformy możliwe jest po zalogowaniu się przy użyciu uczelnianego adresu e-mail i aktywacji za pomocą kodu.
• Pobierz bezpłatną wersję Complete Anatomy (3D4 Medical from Elsevier) na swoje urządzenie: komputer, tablet, telefon; instalacja na komputerach w sieci uczelnianej wymaga kontaktu z informatykiem;
• Uruchom aplikację i dokonaj rejestracji w aplikacji, używając adresu e-mail z domeną @uws.edu.pl;
• Przejdź do: Ustawienia > Moje konto i wprowadź odpowiedni kod aktywacyjny.
Pobierz instrukcję i kod aktywacyjny:
Odwiedź stronę internetową i dowiedz się więcej: https://3d4medical.com
• Konto Student Plus - kod aktywacyjny: 433865447687 (wymagana domena e-mail: @stud.uws.edu.pl)
• Konto Nauczyciel Akademicki: - kod aktywacyjny: 275572429652 (wymagana domenae-mail: @uws.edu.pl)
Dostęp aktywny do 30 czerwca br.
Instrukcja
Instrukcja dla pracownika
Instrukcja dla studenta

Politykę Otwartego Dostępu Uniwersytetu w Siedlcach określa Zarządzenie nr 15/2024 (wersja dostępna cyfrowo). Polityka dotyczy publikacji i danych badawczych powstałych w wyniku finansowania ze środków publicznych, w których w afiliacji podano Uniwersytet oraz rozpraw doktorskich doktorantów UwS.


Pełnomocnik Rektora ds. otwartego dostępu i polityki publikacyjnej

dr Edyta Bombiak, tel. 26 643 17 16, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dyżur: we wtorki w godz. 11:30 – 12:30 w budynku Wydziału Nauk Społecznych (ul. Żytnia 39), pokój 1.50

Data stewards dla dyscyplin

  1. Historia: dr Arkadiusz Zawadzki, tel. 25 643 18 54, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Informatyka: dr Artur Niewiadomski, tel. 25 64 311 27, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ; dr Grzegorz Terlikowski, tel. 25 643 11 54, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. Literaturoznawstwo: dr Maxim Shadurski, tel. 25 643 18 84, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  4. Literaturoznawstwo: dr Jarosław Wiliński, tel,. 25 643 18 77, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  5. Matematyka: dr hab. Agnieszka Gil-Świderska, tel. 25 643 11 33, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  6. Nauki biologiczne: dr Małgorzata Strzałek, tel. 25 643 12 16, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  7. Nauki chemiczne: dr Bartosz Michalczuk, tel. 25 64 310 05, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  
  8. Nauki o bezpieczeństwie: dr Damian Jarnicki, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  
  9. Nauki o polityce i administracji: dr Monika Stachowiak-Kudła, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  10.  Nauki o zarządzaniu i jakości: mgr Maryla Karczewska-Czapska, tel. 25 6431843, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  11. Nauki o zdrowiu: mgr Paulina Jaszczuk, tel. 25 643 12 86, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  12. Pedagogika: dr Katarzyna Skalska, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  13. Rolnictwo i ogrodnictwo: dr inż. Milena Truba, tel.: 25 643 13 18, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ; dr inż. Krzysztof Kapela, tel. 25 643 13 27, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  14. Zootechnika i rybactwo: mgr Grzegorz Adamczyk, tel. 25 643 12 58, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Baza Wiedzy UPH jest centralnym systemem ewidencji, archiwizacji i upowszechniania efektów działalności naukowo-badawczej i dydaktycznej pracowników 
i doktorantów Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Jenocześnie pełni funkcję repozytorium instytucjonalnego.

Platforma ma wbudowany mechanizm formalnej oceny publikacji naukowych. Punktacja nadawana jest automatycznie publikacjom od 2017 r., zgodnie 
z obowiązującymi aktualnymi rozporządzeniami Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Do Bazy Wiedzy UPH przemigrowano zasoby Bibliografii Publikacji Pracowników UPH oraz Repozytorium UPH. Dane z 2022 roku wprowadzane są na bieżąco.

UWAGA: Opisy bibliograficzne publikacji mogą zawierać nieścisłości. Obecnie trwa korekta danych. Jako pierwsze weryfikowane są publikacje z lat 2017-2021.

Prezentacja Bazy Wiedzy UPH (PDF)

Edycja profilu Pracownika - prezentacja (PDF)

 

WEJŚCIE DO BAZY

 

Baza została wdrożona w ramach projektu Wsparcie uczelni szansą na jej rozwój. Koncepcja i projekt techniczny Bazy Wiedzy opracowane zostały na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych PW w ramach projektu PASSIM (realizacja w ramach zadania badawczego SYNAT finansowanego ze środków NCBiR). System funkcjonuje w ramach oprogramowania Omega-PSIR.

Jednostką odpowiedzialną za administrowanie i funkcjonowanie Bazy Wiedzy UPH jest Biblioteka Główna.

Administratorzy

osoba odpowiedzialna nr telefonu e-mail
mgr Jowita Sobiczewska:
administrator merytoryczny, zarządzanie rodzajami kont
użytkowników, szkolenia.
25 643 17 46 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
mgr Małgorzata Kanteluk:
administrator, zarządzanie profilami autorów, korekta
i autoryzacja danych.
25 643 17 51  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
mgr Magdalena Chromińska:
administrator, zarządzanie repozytorium oraz odpowiedzialność
za dane czasopism wydawanych na UPH.
25 643 17 53  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
     


Redaktorzy

jednostka osoba odpowiedzialna nr telefonu e-mail
Wydział Nauk Humanistycznych mgr Edyta Trębicka 25 643 17 47 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Agrobioinżynierii i Nauk o Zwierzętach;
Centrum Języków Obcych;
Centrum Sportu i Rekreacji;  Szkoła Doktorska;
Archiwum, Biblioteka Główna
mgr Patrycja Gach 25 643 17 54 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych;
Wydział Nauk Medycznych i Nauk o Zdrowiu
mgr Marcin Malik 25 643 17 47 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Nauk Społecznych mgr Monika Nakonieczna 25 643 17 49 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
       

Lector to baza powstała w wyniku unijnego projektu UPH w Siedlcach - Uniwersytet MAXI. Przeznaczona jest dla użytkowników z niepełnosprawnościami, zarówno studentów jak i pracowników UwS.  Baza daje wykładowcom możliwość zamieszczania materiałów dydaktycznych dla studentów.

Uprawnienia do korzystania nadawane są zgodnie z Art. 6.1.18 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 1994 r. (Dz.U.2021.1062).
Dostęp do bazy możliwy  jest po uprzednim zweryfikowaniu osoby zainteresowanej przez pracownika Centrum Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami (CWON) UwS. Administrator CWON nadaje użytkownikowi odpowiedni status.

Aby uzyskać dostęp do bazy wymagane jest konto użytkownika, które można utworzyć tutaj. W celu weryfikacji uprawnień dla konta skontaktuj się z pracownikiem Centrum Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami UwS: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 25 643-15-30

Jak korzystać z Lectora? - prezentacja

lector.blue cr
Wejście do bazy